mandag den 8. juni 2020

Philips LED-pærer

Jeg blev ganske skuffet, da jeg for under tre måneder siden købte nogle Philips LED-pærer med E27-fatning. Lyset er godt, ingen fejl på den sag - men levetiden loves at være 'op til 15 år', og allerede her til morgen kunne jeg indsætte pære nr. 2 i samme lampe ude på mit badeværelse.
Det er ingen hemmelighed, at Philips får produceret deres pærer ude i Kina, men kvaliteten er simpelthen for dårlig, når levetiden kun er en brøkdel af den lovede tid.

Når det så gælder kundeservice, så er man ALTID i den situation, at man ikke gemmer sin bon, og så er man lige vidt, for så kan man ikke gøre spor ved det - og jeg kan umulig være den eneste, der oplever denne kvalitetsbrist.

Jeg har et rigtig godt forhold til de lokale butikker, og de skal ikke stå med aben, bare fordi Philips gemmer sig bag en hjemmeside hvor du end ikke kan finde en almindelig e-mail, men skal igennem skema-helvede for at komme i kontakt med dem. Så tilbyder de et telefonnummer, som du bagefter kan sidde i kø hos for så, at få at vide, at du skal gå via den butik, hvor du har købt pæren, eller kan bruge en formue på porto...

Hvilket så ikke nytter noget, når man ikke har gemt bonen!!!

Jeg håber der blandt læserne gemmer sig en, der måske kan dele en bedre producent med os, for det er virkelig irriterende. Først var det lampen i stuen med G9-fatning på de små aflange pærer, og nu altså også E27, der driller. Det peger i retning af et generelt problem med Philips-pærer. Det bliver LIDT for dyrt i længden med den slags problemer, så du må meget gerne dele dine erfaringer, hvis du har et bedre mærke, jeg bør gå efter.

På forhånd tak - og god dag til alle læserne. :-)

Ingen kommentarer: