mandag den 4. april 2022

Bogpriser - kan variere meget mellem boghandlere...

Jeg valgte i dag, at købe en ret dyr bog, og jeg blev faktisk selv overrasket over, at prisen kunne variere så meget som den gjorde.

Det billigste sted kostede den 539,95 (hos Saxo), mens det dyreste sted (Bog & Idé) ville have 679,95 for den samme bog. Det kan godt betale sig, at se sig grundigt om, før man køber bøger. Jeg blev selv overrasket over denne konstatering, for jeg har i 90'erne selv arbejdet i boghandelsbranchen, og troede, der var listepriser på bøger.

Markedet er tydeligvis blevet liberaliseret, og det er vigtig viden, hvis du fx er studerende og skal finde bøger til din pensumliste. :-)

Fravælger Amazon på udenlandske bøger

Efter jeg for en del år siden havde problemer med en levering af to bøger købt hos Amazon, har jeg ganske enkelt valgt ikke at handle hos Amazon. Besparelsen ved at handle med udlandet var i forvejen lille, og når der så skete fejl i leveringen, så blev det hele lidt for bøvlet - også selvom jeg til sidst kunne få pengene retur.

Bøger er ofte noget, man gerne vil læse med det samme, fordi man er blevet inspireret af en aktuel hændelse. Så duer det ikke, at man skal døje med diskussioner om levering. Det skal man aldrig med en boghandel som Saxo, for du har Track & Trace, og kan følge ordren indtil pakning - og derefter på transportørens hjemmeside.

Servicen har også været helt fin hos Bog & Idé, da jeg købte nogle bøger på deres bogudsalg, som kun kunne fås online, og derfor ikke kunne hentes i den lokale butik.

Så danske boghandler kan fint leve op til de ønsker vi har som kunder, og derfor står jeg ved, at Amazon ikke længere er interessant...

Fortsat god dag til alle læserne. :-)

Ingen kommentarer: